Over Mploi


Om succesvol te kunnen werven moet je een brug slaan tussen verschillende disciplines, zoals recruitment, media-inkoop, IT, marketing, (arbeidsmarkt)communicatie en creatie. In de praktijk is er weinig synergie tussen deze disciplines, maar door ervaring weet MPLOI deze domeinen te bundelen en zowel de actief als latent werkzoekenden in beweging te zetten. De klant wordt optimaal betrokken bij dit proces. Zo leer je als klant zelf meer over de arbeidsmarkt, hoe je in contact komt en blijft met je doelgroep en wat je doelgroep beweegt.

MPLOI biedt jouw organisatie structurele oplossingen op het gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. We maken gebruik van de laatste recruitment en online marketing technieken. Je kunt MPLOI inschakelen voor het slim en gericht uitzetten van enkele vacatures, het optimaliseren van je recruitmentprocessen en -middelen tot het feitelijk het overnemen van het gehele recruitmentproces en arbeidsmarktcommunicatie.

Graag komen wij eens langs om de mogelijkheden met je te bespreken. Geheel vrijblijvend en aan het einde van het gesprek kunnen we gezamenlijk vaststellen wat de volgende stap zal zijn.

Meer vacatures


Onze diensten


Werving

Vaak heb je als organisatie niet de juiste kennis in huis om de juiste kandidaat te werven. Daarnaast is zelf werven tijdrovend en levert het bovendien niet altijd de juiste kandidaat op. Je werft dus niet effectief, waardoor de kosten hoog uitvallen. MPLOI biedt tijdelijke of projectmatige ondersteuning voor recruitmentprocessen. Direct operationeel inzetbaar, ‘hands-on’ recruitment, searchen, sourcen, screenen, interviewen, inregelen van assessments en eventueel salarisonderhandelingen. Full time of slechts enkele uren per week/maand. Dit kan op uren- of projectbasis.

Verder kunnen wij ook voor u bemiddelen. MPLOI heeft in de loop van de jaren een uitgebreid netwerk van interim recruitment-professionals opgebouwd. Deze doelgerichte recruiters staan garant voor flexibiliteit en kwaliteit, waardoor jij als klant grip op de vacaturevraag kunt houden en de invulling van vacatures sterk kunt verbeteren. Voor elke doelgroep of branche heeft MPLOI de juiste recruiter.

Communicatie

De arbeidsmarkt verandert. Hierdoor hebben veel organisaties vragen als: Waar vind ik de juiste kandidaten voor de vacante posities in mijn organisatie, hoe kan ik hen benaderen en hoe bind ik dat talent aan mijn organisatie?

MPLOI pakt de arbeidsmarktcommunicatie planmatig aan.

Na een gedegen inventarisatie van jouw wervingsbehoefte wordt bekeken met welke middelen en op welke manier de doelgroep het beste benadert kan worden. MPLOI kan je helpen bij het bepalen van de juiste kanalen en helpt je bij het opzetten en vormgeven van een doelgerichte campagne(s). Samen met jou bepalen we hoe je het beste kunt adverteren. Denk bijvoorbeeld aan sociale netwerksites, banners, vacaturesites, e-mail, mobiel of zoekmachines.

Ook kan MPLOI je ondersteunen bij de optimalisatie van jouw Employer Brand. Jouw bedrijfsimago sturen tot een geweldige plek om te werken. Via een goed employer brand zorg je ervoor dat je bovenaan het lijstje komt te staan van potentiële toekomstige werknemers. Niet enkel het aantal maar ook de kwaliteit van spontane sollicitaties kan zienderogen groeien.

Een recruitmentsite speelt een cruciale rol binnen de bedrijfsstrategie. Het kan onderdeel zijn van je website of een losstaande website die gekoppeld is aan de corporate site. Beiden hebben eenzelfde uitstraling, maar toch een ander doel. Waar de corporate website algemene informatie verschaft, heeft deze toch vaak als doel leads en verkopen te genereren.  De recruitmentsite heeft ook als doel informatie te verstrekken, maar heeft als ultieme doel de juiste kandidaat op die ene vacante positie te laten solliciteren.

Advies

Natuurlijk wil je weten of als organisatie op de juiste manier werft? Je wilt inzicht krijgen in de performance van het recruitmentproces van je organisatie en antwoorden op belangrijke vragen:

  • Weet je de juiste kandidaten te bereiken en hoe beleeft deze kandidaat zijn sollicitatie?
  • Is het werving- en selectieproces optimaal ingericht is en wat zijn intern de sterktes en zwaktes in het proces en waar liggen extern kansen en bedreigingen?
  • Wat zijn de kwaliteit, snelheid en commerciële vaardigheden waarmee kandidaten of klanten te maken krijgen als ze met jouw organisatie te maken krijgen?
  • En natuurlijk een hele belangrijke vraag; Welke kostenbesparingen zijn er mogelijk?

Door antwoord te geven op deze vragen wordt duidelijk wat er verbeterd moet worden op strategisch, tactisch en operationeel niveau. We doen bovendien aanbevelingen en geven aan hoe en waarmee u het snelst meer rendement uit uw recruitmentactiviteiten kunt halen.

Vaak resulteert dit in aanpassingen en optimalisatie van het interne recruitmentproces en -systeem. In veel gevallen is er wel een proces, maar geen systeem dat dit proces ondersteunt. MPLOI kan dan ondersteuning bieden bij de keuze van een recruitmentsysteem en er bovendien voor zorgen dat de implementatie van het systeem gestroomlijnd verloopt en de technologie de processen ondersteunt. Dit resulteert vaak in een beter operationeel en administratief proces, een sneller werving- en selectieproces, een beter gebruik van uw eigen cv-database en eindelijk goede statistieken en management rapportages.

Close