Over MPLOI


Om succesvol te kunnen werven moet je een brug slaan tussen verschillende disciplines, zoals recruitment, media-inkoop, IT, marketing, (arbeidsmarkt)communicatie en creatie. In de praktijk is er weinig synergie tussen deze disciplines, maar door ervaring weet MPLOI deze domeinen te bundelen en zowel de actief als latent werkzoekenden in beweging te krijgen. Jij als klant wordt optimaal betrokken bij dit proces. Zo leer je zelf meer over de arbeidsmarkt, hoe je in contact komt en blijft met je doelgroep en wat je doelgroep beweegt. Natuurlijk kunnen we het ook omdraaien. Hoe ervaart de doelgroep of kandidaat jouw organisatie en het sollicitatieproces! 

MPLOI is van alle markten thuis, met name hebben we veel klanten binnen Retail, FMCG en Hospitality. Maar voor andere branches zoals Supply Chain en High Tech draaien we onze handen niet om. In elke sector dien je kandidaten te binden en boeien. So let's connect!

Meer vacatures


Hoe kan MPLOI jou helpen!!


Recruitment Marketing & Arbeidsmarktcommunicatie

De arbeidsmarkt verandert. Hierdoor hebben veel organisaties vragen als: Waar vind ik de juiste kandidaten voor de vacante posities in mijn organisatie, hoe kan ik hen benaderen en hoe bind ik dat talent aan mijn organisatie?  MPLOI pakt dit soort vraagstukken planmatig aan. Na een gedegen inventarisatie wordt jouw wervingsbehoefte bekeken en wordt bepaald met welke middelen en op welke manier de doelgroep het beste benadert kan worden. MPLOI kan je helpen bij het bepalen van de juiste kanalen en helpt je bij het opzetten en vormgeven van een doelgerichte campagne(s). 

Samen met jou bepalen we hoe je het beste kunt adverteren. Denk bijvoorbeeld aan sociale netwerksites, banners, vacaturesites, e-mail, mobiel, referral of zoekmachines. Dit kan zodanig ingericht worden dat een campagne gekoppeld wordt aan het wervingsgedeelte op jouw eigen website of recruitmentsite.

Een recruitmentsite speelt een cruciale rol binnen de bedrijfsstrategie. Het kan onderdeel zijn van je website of een losstaande website die gekoppeld is aan de corporate site. Beiden hebben eenzelfde uitstraling, maar toch een ander doel. Waar de corporate website algemene informatie verschaft, heeft deze toch vaak als doel leads en verkopen te genereren.  De recruitmentsite heeft ook als doel informatie te verstrekken, maar heeft als ultieme doel de juiste kandidaat op die ene vacante positie te laten solliciteren

Ook kan MPLOI je ondersteunen bij de optimalisatie van jouw Employer Brand. Jouw bedrijfsimago sturen tot een geweldige plek om te werken. Via een goed employer brand  zorg je ervoor dat je bovenaan het lijstje komt te staan van potentiële toekomstige werknemers. Niet enkel het aantal maar ook de kwaliteit van spontane sollicitaties kan zienderogen groeien.

Op het vlak van ATS-systemen, werken bij-sites en recruitment marketing werken wij nauw samen met een aantal partners. Samen met, maar natuurlijk niet exclusief met deze partners, zullen wij peoberen om de candidate journey zo makkelijke en prettig mogelijk te maken. Onze Partners zijn o.a. Recruitee, Recrout, Getnoticed, Adver Online en MrWork.

Procesoptimalisatie, Workshops & Trainingen

Natuurlijk wil je weten of als organisatie op de juiste manier werft? Je wilt inzicht krijgen in de performance van het recruitmentproces van je organisatie. Weet je wel de juiste
kandidaten te bereiken en hoe beleeft deze kandidaat zijn sollicitatie? Voor jullie als klant, maar met name de kandidaat! MPLOI bekijkt je processen, komt met verbetervoorstellen en voert de optimalisatie van de processen uit en kan je ook helpen bij het optimaliseren / implementeren van een (nieuw) ATS. Graag maken wij een afspraak voor een RecruitmentScan

Nieuw in onze dienstverlening is de Mystery Candidate. Ook in recruitment kan de inzet van een soort mystery shopper waardevolle inzichten brengen. Hoe ervaart de sollicitant het proces van solliciteren bij jouw organsiatie. Hiermee krijg je echt goed inzicht in de Candidate Experience. Van de initiele sollicitatie tot aan gesprekken aan tafel bij jouw bedrijf. Wat gaat er goed en waar gaat het mis!

Als het om workshops of trainingen gaat, kijken we natuurlijk eerst waar de behoefte van jouw recruiters of recruitment marketeers ligt. Dan kunnen we custom made workshops aanbieden op het vlak van vacature-intakes, implementeren en meten van KPI's, het maken van een strategie en deze omzetten in een recruitmentplan. Ook op het vlak van sourcing, arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing kunnen kunnen we samen met je aan de slag!  

Interim Recruitment & Detachering

Goede, gekwalificeerde en gemotiveerde mensen vinden, is en blijft een moeilijke opgave. Dat geldt zeker nu in deze krappe arbeidsmarkt. MPLOI biedt tijdelijke of projectmatige ondersteuning voor om jouw recruitment te ondersteunen. Direct operationeel inzetbaar:

hands-on’ recruitment, sourcing, screenen van kandidaten, interviewen, inregelen van assessments en eventueel salarisonderhandelingen. 

Zoek je extra versterking voor kortere of langere tijd, maar wil je wel flexibel blijven? Dan kun je via ons recruiters en/of sourcers op interim-basis of via detachering inhuren. Veranderingen zoals een structurele toename van de vraag of een langdurig zieke medewerker zijn voorbeelden waarin je een recruiter of sourcer op interim- of detacheringsbasis inhuurt. Hiervoor hebben wij een groot netwerk aan freelance recruiters en sourcers, die vaak snel inzetbaar zijn!!

Wij, en ook onze interim-recruiters, conformeren ons aan de Recruiter Code 

Close